Selasa, 26 Juli 2016

DOA UNTUK SEMUA

Assalamualaikum wr.wb..
Semoga kita semua yg baca tulisan ini dimudahkan dalam setiap urusan serta di beri taufiq dan hidayah di dalam kehidupan ini...

Al-Fatihah

Ya اَللّهُ ...Ya Ghaffar...!  Ampunkanlah dosa-dosa kami.... dosa-dosa kedua ibubapa kami, dosa anak isteri kami, dosa-dosa kaum keluarga kami, dosa-dosa guru-guru kami, dosa-dosa sahabat-sahabat kami serta dosa-dosa sekalian muslimin muslimat samaada yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia.

Ya Allah.. Jika hari ini ada diantara kami yang sedang sakit, Mohon angkatlah penyakitnya Ya Allah... Berikanlah kesembuhan untuknya.. Kerana hanya Engkau lah yang Maha Menyembuhkan..

Ya Allah.. Jika hari ini ada diantara kami yang kesulitan rezekinya.. Mohon mudahkanlah dan bukalah jalan rezekinya ya Allah.. Kerana hanya Engkau Yang Maha Pemberi Rezeki..

Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami yang hatinya sedang susah dan bersedih kerana menerima dan menghadapi ujianMu... Mohon Kuatkanlah ia untuk bisa bertahan dan bersabar.. Dan hiburlah ia dengan kurniaMu.. Kerana janji-Mu yang tak pernah Kau ingkari.. Setelah kesusahan akan ada kemudahan..

Ya Allah.. Jika hari ini ada diantara kami yang sedang ada benih-benih sakit hati di hatinya.. Sombong, iri hati, dengki dan dusta.. Mohon bersihkan dan sucikanlah ya Allah..

Ya Allah.. Mohon ampunilah segala dosa dan khilaf kami.. Namun jika sampai hari ini ada diantara kami, yang merasa disakiti dan dizalimi karena kesalahan kami yang disengaja atau pun yang tidak disengaja.. Bukakanlah pintu hatinya agar memaafkan kami...

Ya Allah Ya Tuhan kami yang menciptakan langit dan bumi Engkaulah Penguasa dan Pelindung kami dunia dan akhirat, sempurnakan ajal kami ketika mati dalam keadaan islam dan hubungkanlah kami dengan orang-orang yang soleh... Aamiin Aamiin Aamiin YRA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar